|
SOUPRAVA PRO SPECIÁLNÍ OČISTU AUTOMOBILNÍ TECHNIKY DK-4
Souprava DK-4 je určena k provádění částečné i úplné speciální očisty automobilní techniky se zážehovými motory
a upraveným výfukovým potrubím pro připojení soupravy.
Souprava DK-4
1 - textilní sáček; 2 - Kmenová knížka; 3 - bajonetový kroužek; 4 - regulační ventil; 5 - sací hadice; 6 - azbestová tkanice; 7 - háčky, lišty a šrouby; 8 - kartáče; 9 - dopravní hadice; 10 - čisticí hadry; 11 - azbestové těsnění; 12 - měrka; 13 - pružina; 14 - proudnice; 15 - nástavec proudnice; 16 - ejektor; 17 - nástavec pro odběr výfukových plynů
Podle typu automobilní techniky (průměru výfukového potrubí) je souprava DK-4 rozdělena na modifikace DK-4, DK-4B, DK-4U, DK-4-63.
Souprava DK-4 je určena pro automobily s ústím výfukového potrubí o vnějším průměru 44,5 mm (GAZ-51, GAZ-63, GAZ-66, ZIL-150, ZIL-151, ZIL-164, ZIL-157, ZIL-157 K a všechny modifikace uvedených automobilů).
Souprava DK-4B je určena pro obrněné transportéry BRDM, BRDM-2, BRDM-2rch, BTR-40, BTR-60 P, BTR-60 PB, BTR-152 a jejich modifikace.
Souprava DK-4U je určena pro automobil URAL-375.
Souprava DK-4-63 je určena pro automobily s ústím výfukového potrubí o vnějším průměru 63,5 mm (GAZ-53 A, ZIL-130, ZIL-131, ZIL-137 a všechny modifikace uvedených automobilů).
Činnost soupravy je založena na principu ejektoru
s využitím kinetické energie a tepla výfukových plynů motoru vozidla. Souprava může být použita pro speciální očistu dvěma způsoby:
způsob A - jako vysavač k odsávání prachových částic při dezaktivaci zamořených povrchů,
způsob B - jako rozstřikovač pro nanášení odmořovacích a dezaktivačních (dezinfekčních) kapalných směsí na zamořené povrchy.
Ejektor (plynová vývěva) je určen k nasávání kapalné směsi z nádrže (baňky) nebo k odsávání prachových částic.
Ejektor je složen z difuzoru, hrdla, trysky a převlečné matice s těsněním. Pomocí převlečné matice se připojí ejektor k nástavci pro odběr výfukových plynů. Výfukové plyny vytékající vysokou rychlostí z trysky vytvářejí v prostoru směšovací komory podtlak, který se šíří do hrdla. Ha závit hrdla se připojuje sací hadice pro nasávání kapalin nebo dopravní hadice pro odsávání prachových částic. Nasávaná kapalina (prachové částice) jsou strhávány a smíchány s výfukovými plyny ve směšovací komoře. Směs vystupuje difuzorem, na který se připojuje převlečnou maticí dopravní hadice s proudnicí.
Technické údaje: |
|
Hmotnost soupravy v bedně |
26 kg |
Rozměry bedny (plechové) |
648 x 532 x 190 mm |
Hmotnost soupravy v brašnách |
16 kg |
Vstupní tlak výfukových plynů |
80 až 100 kPa |
Spotřeba kapalných odmořovacích a
dezaktivačních směsí za minutu |
1,4 ± 0,2 l |
Doba na rozvinutí (svinutí) soupravy
pro použití způsobem A |
3 min |
Doba na přechod soupravy ze způsobu
A na způsob B |
2 min |
Teplotní provozuschopnost: |
|
ve způsobu A |
-40 °C až +50 °C |
ve způsobu B |
-10 °C až +50 °C |
Obsluha |
2 osoby |
Odmořovací náplň |
náplň č.1 pro AOS |
Dezaktivační náplň |
náplň č.2 pro AOS |
|
|
Zdroj: Chem-23-1 Vojskové odmořovací soupravy
|
KVH ČSLA
veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND
|