Bojové pásové pancéřované vozidlo s vysokou manévrovací schopností, schopné plavby.
Všeobecné údaje |
|
Hmotnost vozidla v bojové připravenosti |
14 000 kg ±2 % |
|
Osádka |
3 osoby |
|
Roj |
7 osob |
|
Měrnýtlak |
0,063 až 0,065 MPa |
|
Základní rozměry |
|
|
|
délka |
6 735 mm |
|
|
šířka |
3 150 mm |
|
|
šířka od vnějších okrajů pásů |
2 850 mm |
|
|
šířka stopy (vzdálenost mezi středy
pásů) |
2 250 mm |
|
|
výška včetně světlometu pozorovacího
přístroje |
2 450 mm |
|
|
výška bez světlometu a odpalovacího
zařízení |
2 250 mm |
|
|
světlá výška |
420 mm |
|
Maximální rychlost |
|
|
|
na cestě |
65 km.h |
|
|
plavby vpřed |
7 km.h |
|
|
plavby vzad |
2 km.h |
|
Průměrná rychlost na suché nezpevněné
cestě |
40-45 km.h |
|
Překročivost (šířka příkopu) |
2,5 m |
|
Výstupnost (výška překážky) |
0,7 m |
|
Úhel vjezdu do vody (výjezdu z vody) |
|
|
- na tvrdých půdách nad vodou |
max. 30° (25°) |
|
- na tvrdých půdách pod vodou |
max. 15° (15°) |
|
- na měkkých půdách nad vodou |
max. 25° (20°) |
|
- na měkkých půdách pod vodou |
max. 15° (15°) |
|
Minimální poloměr zatáčení |
|
|
- s vypnutým blokováním planetové
spojky a zapnutou planetovou
brzdou |
7,063 m |
|
- se zapnutou provozní brzdou |
1,275 m |
Výzbroj |
|
|
Kanón |
|
|
- typ |
automatický |
|
- ráže |
30 mm |
|
- rychlost střelby |
|
|
|
malá, počet výstřelů |
200 až 300 ran.min |
|
|
velká, počet výstřelů |
550 ran.min |
|
- účinný dostřel na pozemní lehce pancéřované cíle |
|
|
|
protipancéřovými střelami |
2 000 m |
|
|
tříštivotrhavými střelami |
4 000 m |
|
- účinný dostřel na vzdušné lehce pancéřované cíle letící podzvuk. rychlostí |
|
|
|
do výšky |
2 000 m |
|
|
do dálky |
1 000 m |
|
- maximální dostřel |
10 300 m |
|
- nabíjení |
dvěma dělenými pásy ruční
a pyrotechnické |
|
- stabilizátor |
elektromechanický dvourovi
nový |
|
- navádění kanónu na cíl |
řídícím pultem operátora
nebo řídícím pultem velitele |
|
- střelivo |
|
|
|
tříštivotrhavé zápalné střely |
340 ks |
|
|
protipancéřové střely se stopovkou |
160 ks |
|
Odpalovací zařízení PTRS |
|
|
- typ |
protitankový raketový komplet |
|
- střela |
9P135 M (KOKURS) |
|
- počet střel |
8 |
|
- vzdálenost řízeného dostřelu |
75 až 4 000 m |
|
- uložení |
držáky střel |
|
Spřažený kulomet |
|
|
- typ |
tankový - PKT |
|
- ráže |
7,62 mm |
|
- podávání nábojů |
z pásu |
|
- rychlost střelby-počet výstřelů |
200 až 250 ran.min |
|
- početnábojů |
2 000 |
|
Střílny pro střelbu z ručních zbraní |
|
|
- umístění |
v prostoru roje v bočnicích
a v levých zadních dveřích |
|
Upínání zbraní |
kloubové |
|
- počet pro kulomet |
2 |
|
- počet pro samopal |
5 |
Zaměřovací a pozorovací přístroje |
|
|
Kombinovaný zaměřovač střelce
operátora |
periskopický (denní aktivní,
noční pasivní) |
|
- použití pro |
navádění kanónu |
|
- viditelnost (tanku) při pasivním režimu |
700 m |
|
- viditelnost (tanku) při aktivním režimu |
800 m |
|
Denní periskopický zaměřovač velitele |
|
|
- použití |
vyhledávání a sledování
vzdušných cílů a navádění kanónu i kulometu na cíl |
|
Zaměřovač pro navádění PTŘS na cíl |
|
|
Infrahled řidiče |
periskopický binokulární
s přisvětlováním infra |
|
Přístroje pro denní pozorování |
periskopické s elektrickým
vyhříváním skel |
|
Gyropolokompas |
navigační gyroskopický |
Pohon |
|
|
Typ |
UTD-20 |
|
Provedení |
šestiválcový čtyřdobý vznětový naftový s přímým vstřikem paliva, chlazený kapalinou |
|
Hmotnost motoru |
665 kg + 2 % |
|
Maximální výkon motoru |
|
|
|
při 2 600 ot.min |
220 kW |
|
Rozsah otáček |
1 500 až 2 600 ot.mhr |
|
Kompresní poměr |
15,8 |
|
Uspořádání válců |
ve tvaru V pod úhlem 120° |
|
Objem válců |
15,9 dm3 |
|
Objem celé mazací soustavy motoru |
58 1 |
|
Olejová nádrž se plní do |
48 1 |
|
Chladič oleje |
trubkový lamelový |
|
Použité palivo |
motorová nafta |
|
Obsah palivových nádrží |
462 1 |
|
- z toho ve 2 nádržích v zadních dveřích |
110 1 |
|
Provedení chladicí soustavy |
kapalinová přetlaková s nuceným oběhem chladicí kapaliny a ejekčním prouděním vzduchu přes chladič |
|
Plnící obsah chladicí soustavy |
52 1 |
|
Spouštění motoru |
|
|
- základní spouštěcí zařízení |
stlačeným vzduchem |
|
- pomocné spouštěcí zařízení |
elektrickým spouštěčem |
|
Ochrana motoru před vniknutím vody |
ventilová s automatickým
a ručním ovládáním |
|
Hlavní spojka |
|
|
- typ |
mechanická třecí suchá lamelová stále zapnutá |
|
Převodovka |
|
|
- typ |
mechanická se stálým záběrem ozubených kol, synchronizovaná (na 2., 3., 4. a 5. rychlostním stupni) |
|
- počet rychlostních stupňů |
5 vpřed, 1 vzad |
|
- množství oleje v převodovce |
20 1 |
|
Planetové směrové ústrojí |
dvoustupňové |
|
Provozní brzda |
pásová plovoucí dvojčinná |
|
Konečný převod |
jednostupňový planetový |
|
Ovládání přívodu paliva |
mechanické (pedálové s ručním nastavováním plynulého přívodu paliva) |
|
Ovládací ústrojí hlavní spojky |
hydraulické (není-li motor
v chodu, je ovládání vzduchové) |
|
Řazení rychlostí |
mechanické s hydraulickým
posilovačem pro 2., 3., 4. a 5. rychlostní stupeň |
|
Ovládací ústrojí planetového směrového
ústrojí |
hydraulické s posilovačem na
brzdy planetového směrového ústrojí |
|
Ovládací ústrojí provozní brzdy |
hydraulické (není-li motor
v chodu, je ovládání vzduchové) |
|
Ovládání ruční brzdy |
mechanické |
|
Podvozek |
|
|
Typ |
pásový s hnacími koly umístěnými vpředu |
|
Pérování |
zkrutnými tyčemi |
|
Tlumiče pérování |
kapalinové |
|
- počet tlumičů pérování |
6 |
|
Pohon na vodě |
kolejovými pásy |
|
Kolejové pásy |
|
|
- provedení |
kovopryžové články s paralelním spojem spojkami |
|
- počet článků v jednom pásu |
84 |
|
- hmotnost jednoho pásu |
626 kg |
|
Vozidlo je vybaveno plovákovými blatníky |
|
|
Elektrická síť |
|
|
- druh |
jednovodičová s ukostřeným
záporným pólem |
|
- napětí (motor v klidu) |
22 až 24 V |
|
- napětí (za chodu motoru) |
26,5 až 28,5 V |
|
Akumulátor |
startovací olověný 12D 150 B |
|
- celková kapacita akumulátoru |
140 Ah |
|
- počet ve vozidle |
2 |
|
Dynamo |
šestipólové s bočníkem chlazené |
|
- jmenovitý výkon (při otáčkách motoru
1 600 ot.min1) |
5 kW |
|
Spouštěč |
s-5 (s-5-23) |
|
- maximální výkon |
15 kW |
|
napětí/pracovní proud |
24 V/460 A |
Rádiová stanice |
|
|
- provedení |
přijímač a vysílač, telefon, ultrakrátké vlny |
|
- značka |
R-123M |
|
- dosah při provozu se 4 m anténou ve
středně členitém terénu se šumy |
min. 20 km |
|
- dosah při provozu se 4 m anténou ve
středně členitém terénu při potlačení
šumů |
do 13 km |
|
Hovorové zařízení |
|
|
- provedení |
telefonní s elektromagnetic
kými hrdelními mikrofony |
|
- značka |
R-124 |
|
- počet účastníků |
5 |
Ochrana proti ZHN |
|
|
- proti tlakové vlně |
hermetizací vozidla |
|
- proti radioaktivnímu prachu, otravným
látkám a bojovým biologickým prostředkům |
čistěním vzduchu a vytvořením přetlaku ve vozidle (0,3 Pa) |
|
- snímač ochranného systému |
GO-27 |
Maskovací prostředky |
|
|
Zadýmovací zařízení |
neprůhledná dýmová clona 100 až 150 m po dobu minimálně 1 min provedená zadý-movacím zařízením (nepřetržitá činnost maximálně 5 min) |
|
Vrhač dýmových granátů |
|
|
- značka |
902 S |
|
- raže |
81 mm |
|
- průměrný dostřel |
200 až 350 m |
|
- doba trvání maskovací dýmové clony |
100 až 145 s |
|
- šířka dýmové clony (při použití šesti
granátů) |
80 m |
|
- výška dýmové clony po 10 sekundách |
5 m |
|
- počet vrhačů |
6 |
|
- počet dýmových granátů |
6 |
Zařízení požární ochrany |
|
|
- provedení |
automatické dvojčinné |
|
+ 1 ruční hasicí přístroj |
|