Bojové pásové pancéřované vozidlo s vysokou manévrovací schopností, schopné plavby.
TAKTICKO-TECHNICKÁ DATA |
|
|
Hmotnost |
13 000 kg ±2 % |
|
Osádka |
3 osoby |
|
Roj |
8 osob |
|
Měrný tlak |
0,059-0,06 MPa |
|
Základní rozměry |
|
|
- délka |
6 735 mm |
|
- šířka |
2 940 mm |
|
- šířka od vnějších okrajů pásů |
2 850 mm |
|
- šířka stopy (vzdálenost mezi středy pásů) |
2 250 mm |
|
- výška včetně krytu zaměřovače |
2 068 mm |
|
- výška včetně věže |
1 925 mm |
|
- světlá výška |
370 mm |
|
Maximální rychlost |
|
|
- na cestě |
65 km.h |
|
- plavby vpřed |
7 km.h |
|
- plavby vzad |
2 km.h |
|
Průměrná rychlost |
|
|
- na suché nezpevněné cestě |
40-45 km.h |
|
Překročivost (šířka příkopu) |
2,5 m |
|
Výstupnost (výška překážky) |
0,7 m |
|
Úhel vjezdu do vody (výjezdu z vody) |
|
|
- na tvrdých půdách nad vodou |
max. 30° (25°) |
|
- na tvrdých půdách pod vodou |
max. 15° (15°) |
|
- na měkkých půdách nad vodou |
max. 25° (20°) |
|
- na měkkých půdách pod vodou |
max. 15° (15°) |
|
Minimální poloměr zatáčení |
|
|
- s vypnutým blokováním planetové spojky a zapnutou planetovou brzdou |
7,063 m |
|
- se zapnutou provozní brzdou |
1,275 m |
MOTOR |
|
|
Typ |
UTD-2 |
|
Provedení |
šestiválcový čtyřdobý vznětový naftový s přímým vstřikem paliva chlazený kapalinou |
|
Maximální výkon motoru při2 600 ot.min |
220 kW |
|
Rozsah otáček |
1 500 až 2 600 ot.min |
|
Kompresní poměr |
15,8 |
|
Uspořádání válců |
ve tvaru V pod úhlem 120° |
|
Objem válců |
15,9 dm3 |
|
Používaný olej |
MT-16P |
|
Objem celé mazací soustavy motoru |
58 1 |
|
Olejová nádrž se plní do |
48 1 |
|
Chladič oleje |
trubkový lamelový |
|
Použité palivo |
motorová nafta |
|
Obsah palivových nádrží |
462 1 |
|
- ve 2 nádržích v zadních dveřích |
110 l |
|
Provedení chladicí soustavy |
kapalinová přetlaková s nuceným oběhem chladicí kapaliny a ejekčním prouděním vzduchu přes chladič |
|
Plnící obsah chladicí soustavy |
52 1 |
|
Spouštění motoru |
|
|
- základní spouštěcí zařízení |
stlačeným vzduchem |
|
- pomocné spouštěcí zařízení |
elektrickým spouštěčem |
|
Ochrana motoru před vniknutím vody |
ventilová s automatickým a ručním ovládáním |
PŘEVODNĚ ÚSTROJÍ |
|
|
Hlavní spojka |
|
|
- typ |
mechanická třecí suchá lamelová stále zapnutá |
|
Převodovka |
|
|
- typ |
mechanická se stálým záběrem ozubených kol, synchronizovaná (na 2., 3., 4. a 5. rychlostním stupni) |
|
- počet rychlostních stupňů |
5 vpřed, 1 vzad |
|
- mazací olej |
MT 8 P |
|
- množství oleje v převodovce |
20 1 |
|
Planetové směrové ústrojí |
dvoustupňové |
|
Provozní brzda |
|
|
- typ |
pásová plovoucí dvojčinná |
|
Konečný převod |
|
|
- typ |
jednostupňový planetový |
OVLÁDACÍ ÚSTROJÍ |
|
|
Ovládání přívodu paliva |
mechanické (pedálové s ručním nastavováním plynulého přívodu paliva) |
|
Ovládací ústrojí hlavní spojky |
hydraulické (není-li motor
v chodu, je ovládání vzduchové) |
|
Řazení rychlostí |
mechanické s hydraulickým
posilovačem pro 2., 3., 4. a 5. rychlostní stupeň |
|
Ovládací ústrojí směrového ústrojí |
hydraulické s posilovačem na
brzdy planetového směrového ústrojí |
|
Ovládací ústrojí provozní brzdy |
hydraulické (není-li motor
v chodu, je ovládání vzduchové) |
|
Ovládání ruční brzdy |
mechanické |
PODVOZEK |
|
|
Typ |
pásový s hnacími koly umístěnými vpředu |
|
Pérování |
zkrutnými tyčemi |
|
Tlumiče pérování |
kapalinové |
|
počet tlumičů pérování |
4 |
|
Pohon na vodě |
kolejovými pásy |
|
Kolejové pásy |
|
|
typ |
kovopryžové články s paralelním spojem spojkami |
|
- počet článků v jednom pásu |
84 |
|
hmotnost jednoho pásu |
626 kg |
ELEKTRICKÉ ZAŘÍZENÍ |
|
|
Elektrická síť |
jednovodičová |
|
ukostřený pól |
záporný |
|
Napětí v síti |
|
|
motor v klidu |
22 až 24 V |
|
motor v chodu |
26,5 až 28,5 V |
|
Akumulátor |
|
|
typ |
startovací olověný 12D 150 B |
|
celková kapacita akumulátoru |
140 Ah |
|
počet akumulátorů ve vozidle |
2 |
|
Dynamo |
|
|
typ |
šestipólové s bočníkem, chlazené |
|
jmenovitý výkon (při otáčkách motoru
1 500 ot.min) |
5 kW |
|
Spouštěč |
|
|
typ |
s-5 (s-5-23) |
|
- maximální výkon |
15 kW |
|
napětí/pracovní proud |
24 V/460 A |
|
Rádiová stanice |
|
|
- značka |
R-123M |
|
- provedení |
přijímač a vysílač, telefon, ultrakrátké vlny |
|
- dosah při provozu se 4 m anténou ve
středně členitém terénu se šumy |
min. 20 km |
|
- dosah při potlačení šumů |
do 13 km |
|
Hovorové zařízení |
|
|
- značka |
R-124 |
|
- provedení |
telefonní s elektromagnetickými hrdelními mikrofony |
|
- počet účastníků |
5 |
OCHRANA PROTI ZBRANÍM HROMADNÉHO NIČENÍ |
|
|
- proti tlakové vlně |
hermetizací vozidla |
|
- proti radioaktivnímu prachu, otravným
látkám, bojovým biolog, prostředkům |
čistěním vzduchu a vytvořením přetlaku ve vozidle (0,3 Pa) |
|
Snímač ochranného systému |
GO-27 |
ZAŘÍZENÍ POŽÁRNÍ OCHRANY |
|
|
- typ |
automatické, dvojčinné
+ 1 ruční hasicí přístroj |
MASKOVACÍ PROSTŘEDKY |
|
|
Neprůhledná dýmová clona |
|
|
- způsob provedení |
naftovým zadýmovacím zařízením vozidla |
|
- velikost |
100 až 150 m |
|
- doba trvání |
minimálně 1 min |
|
- nepřetržitá činnost |
maximálně 5 min |
VZDUCHOVÁ SOUSTAVA |
|
|
- pracovní tlak |
15 MPa |
|
- zdroj tlakového vzduchu |
dvouválcový třístupňový
kompresor |